[socialwork] Treball Social bis

Alfred Rivera alfredaarsistemes.com
Dme Maig 23 00:55:54 CEST 2012

Salutacions de nou,

Degut a un problema amb la grandària de l'arxiu adjunt, us torno a
enviar el missatge sense l'arxiu adjunt.

      * Aquesta vegada, aquest e-correu està una mica més dedicat al
        Treball Social.En primer lloc, us faig a mans enllaç cap a la
        proposta que el "Consejo General de Trabajo Social" de Madrid"
        ha elaborat sobre dependència i el seguiment del PIA.

        Per un costat, un cop llegit i una mica tard, destacar el lloc
        central que pren,  de nou, com havia d'haver estat des de bon
        començament, el Treball Social i els professionals que exercim
        aquesta professió.  Això és una molt bona noticia perquè
        recuperem el "protagonisme" que professionalment se'ns va treure
        i que va provocar obstacles en el desenvolupament de la
        professió i que encara arrosseguem.

        Per un altre costat, som molts els que des de Catalunya
        traslladàvem al Col·legi moltes de les qüestions que ara trobem
        reflectides en aquesta proposta. Em sap greu que hagi estat a
        Madrid on aquestes semblen prosperar. Us demano una lectura
        acurada del mateix perquè ens torna a situar com a professionals
        on hauríem d'haver estat des dels inicis de l'aplicació
        d'aquesta Llei.

        http://www.cgtrabajosocial.es/madrid/documento/PROPUESTA%20MOD%20SEGUIMIENTO_PIAs_definitivo_.pdfll

        Reviseu especialment:   La pàgina 6 (concepte
        "autodeterminació"). Té molt a veure amb un missatge que vaig
        enviar anteriorment a aquesta llista.

      * A continuació us faig arribar enllaç a un dels millors llibres
        (pdf)  dedicats a l'esperit de l'era de la informació i els
        entusiastes que la fan funcionar, millorar i créixer. En la part
        que em toca, com a Treballador Social, també m'identifico molt
        amb bona part del seu contingut.   Tinc esperança de veure
        aquest esperit, estendre's igualment entre les Treballadores
        Socials i Treballadors Socials que dediquem el nostre entusiasme
        i part de la nostra vida a quelcom més que exercir un treball
        funcionarialment.
        http://eprints.rclis.org/bitstream/10760/12851/1/pekka.pdf

        Si feu lectura de les 20 primeres pàgines, després no podreu
        deixar de continuar llegint.

      * Gabriella Bon, Presidenta de Home Care Europe
        <http://www.homecareeurope.org/contacts_europe.htm> m'ha fet
        arribar per a la llista  el programa definitiu del: "CONGRESSO
        EUROPEO HOMECARE dedicato al tema dell'assistenza domiciliare in
        Europa."  que trobareu annexat a aquest e-correu.

        Prego feu la màxima difusió d'acord amb l'entusiasme que la
        matèria que tracta us contagiï.

      *  *MOLT important jornada* sobre "¿Cuáles son las posibilidades
        de financiación del Programa People del 7º Programa Marco y del
        futuro Horizon 2020?"
        <http://www.uoc.edu/portal/castellano/oficina-suport-recerca-transferencia/novetats/noticies-OSRT/2012/noticia_XXX_people.html>
        que s'han de celebrar a BARCELONA el 31 de maig a la seu del
        22a-UOC.  A l'enllaç  trobareu informació exhaustiva de la
        jornada. Molt important per conèixer les vostres possibilitats
        d'optar a finançament en el marc del 7è programa marc. La
        veritat és que m'encantaria anar-hi, però treballo pel matí
        sense possibilitat de marxar... :'(

      * Convocatòria PROGRESS. Recolzament a les xarxes d'aprenentage
        cap a una implementació millorada de les accions transnacionals.
        Fons Social Europeu2007-2013.  Data Límit: 14-09-2012  (teniu
        força temps).
        http://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=en&catId=630&callId=349&furtherCalls=yes
        <http://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=en&catId=630&callId=349&furtherCalls=yes>

      * Convocatòria de propostes:  EACEA/15/12. programa "La joventut
        en acció"
        <http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2012:139:0021:0024:ES:PDF>.
        Acció 4.3. Sistemes de recolzament a la joventut. Recolzament a
        la mobilitat dels que treballen en l'àmbit de la joventut.

  * *FINALMENT,* comentar-vos que s'està preparant una presentació d'un
    projecte iniciat fa uns quants anys d'una aplicació per a Serveis
    Socials feta per i per a Treballadors/es Socials. És una experiència
    pilot que potser paga la pena conèixer. Si teniu interès en
    assistir, feu-me un e-correu a alfredaarsistemes.com i se us farà
    arribar una invitació.

Amb el desig de què hagueu tret profit d'alguna de les informacions que
s'han fet arribar a aquesta llista (em consta que sí),

fins la propera.

Alfred Rivera
DTS col. núm. 2206
Un document HTML ha estat eliminat...

Més informació de la llista de correu socialwork