[socialwork] encara caminem

Alfred Rivera alfredaarsistemes.com
Dma Nov 26 23:18:19 CET 2013

Salutacions de nou,

Torno amb nova informació interessant:

1. Un enllaç a la pàgina web legislativa sobre inclusió social i
pobresa.
<http://europa.eu/legislation_summaries/employment_and_social_policy/social_inclusion_fight_against_poverty/index_es.htm>Tot
apunta a que si volem lluitar contra la pobresa haurem d'anar equipats
amb bona documentació legislativa sobre Drets i Deures.  La veritat és
que sembla una broma de mal gust que aquells que ens reclamen més i més
austeritat estiguin per la feina, però ja veieu, el futur sembla que
anirà per aquestes dreceres.
La inclusión social y la lucha contra la pobreza son parte integrante de
los objetivos de la Unión Europea en materia de crecimiento y empleo. La
coordinación de las políticas nacionales sobre protección e inclusión
social se basa en un proceso de intercambio y aprendizaje mutuos,
conocido normalmente como «método abierto de coordinación» (MAC).

2. Dedicaré un punt a les Fundacions i la RSE.  A continuació diferents
enllaços a fundacions que fan o tenen previst fer convocatòries de caire
social:
a) Fundació Iberdrola
<http://www.fundacioniberdrola.org/webfund/corporativa/iberdrola?IDPAG=ESFUNINICIO>
b) Fundació "La Ca <http://obrasocial.lacaixa.es/>a
<http://obrasocial.lacaixa.es/>ix". <http://obrasocial.lacaixa.es/>Com a
mínim són coherents. En primer lloc surt "Pobresa i exclusió social".
c) Fundació compromís i transparència
<http://www.compromisoytransparencia.com/>.  L'he afegida perquè
m'agrada el títol.
d) Trobo impagable que el Sr. Botin tingui una fundació al seu nom
<http://www.fundacionbotin.org/>. Però no sé si Paga la pena.
e) Fundació Banc de Santander. <http://www.fundacionbancosantander.com/>
A diferència de "La Caixa" aquests no volen sapiguer res de pobresa i
exclusió. Per això l'he afegida. Per a mi és una mala praxi de Fundació
Bancària. Com ho veieu vosaltres?
f) Fundació BBVA. <http://www.fbbva.es/TLFU/tlfu/esp/home/index.jsp>La
competència de l'anterior. Identic interès. Molt elevat, com acostumen a
fer els bancs.
g) Fundació PAIDEIA iniciada per la difunta Rosalia de Mera
<http://www.paideia.es/es/montaje.html> que mereix el darrer però millor
espai. Serveixi aquest espai per retre un petit homenatge a una persona
que va dedicar una part del seu temps a temàtiques no relacionades amb
la productivitat, la generació de diners, etc.. . Sé de bona tinta que
tenia intencions nobles. Un  record per a vos. Estic absolutament
convençut que ja no serà el mateix.

DRETS FONAMENTALS LGTB EN LA UNIÓ EUROPEA
<http://www.iustel.com/v2/revistas/detalle_revista.asp?id_noticia=413662&>La
protecció dels Drets fonamentals davant la discriminació per motius
d'orientació sexual ò identitat de gènere en la U.E., per José Díaz
Lafuente (Universitat de València.

Web de la Unió Europea dedicada a les diferents Convocatòries en el marc
del R+D
<http://ec.europa.eu/research/participants/portal/page/fp7_calls;efp7_SESSION_ID=wcBxSVYp4fM9HhZ8GYL2PxyMncRxK8yJwMBQz3qJNJ3LQCPlWjLw%21-1777275326>.
Molt, molt interessant, de veritat. Feu una ullada.

 Recolzament estructural organitzacions de la societat civil a escala
europea
<http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2013:335:0007:0014:ES:PDF>.
Convocatòria de propostes COMM-C2/01/13.

REsolució de 5 de novembre de 2013 de la Secretaria d'estat per a
investigació
<http://www.boe.es/boe/dias/2013/11/06/pdfs/BOE-A-2013-11616.pdf>.
Convocatòria 2013. Procediment d'ajuts i etc... en el marc del Pla
Estatal d'Investigació Cientìfica, Tècnica i d'innovació. No mereix
gaires comentaris.

 Postgrau en Economia Cooperativa. <http://escoladeligop.com/> Per
cortesia del COTS. Organitza Escola de l'igop.

Resum de les properes formacions organitzades pel Col·legi Oficial de
Treball Social
<http://www.tscat.cat/index.php?option=com_jevents&task=cat.listevents&Itemid=235&lang=cahttp://www.tscat.cat/index.php?option=com_jevents&task=cat.listevents&Itemid=235&lang=ca>
de Catalunya.

Per finalitzar, comentar-vos que, després de 6 anys,  vaig patir el
primer accident de moto en pròpia persona. Vaig punxar la roda davantera
i anar a parar a terra. Miraculosament no m'he fet pràcticament res.
Només unes raspades una mica bèsties que curaran amb el temps.
Despeses: moto=300 euros  (estic pensant en fer un crossfounding.. ;-)
i per a   la meva persona: un pantaló trencat i unes sabates fetes mal bé.

Això m'ha recordat que la mort està sempre al girar la cantonada. Si hem
de fer o dir res, fem-ho ja no sigui que no tinguem temps.

Fins la propera.
--
Alfred Rivera
DTS col. núm. 2206

---
Un document HTML ha estat eliminat...

Més informació de la llista de correu socialwork